852_projekts_logo

NOZARU KVALIFIKĀCIJAS SISTĒMAS PILNVEIDE

PROFESIONĀLĀS IZGLĪTĪBAS ATTĪSTĪBAI UN KVALITĀTES NODROŠINĀŠANAI

 

PROJEKTS Nr. 8.5.2.0/16/I/001

 

Finansējuma saņēmējs: Valsts izglītības satura centrs

SAM: 8.5.2. Nodrošināt profesionālās izglītības atbilstību Eiropas kvalifikācijas ietvarstruktūrai

Īstenošanas laiks: 2016. gada 16. decembris – 2021. gada 31. decembris

Projekta kopējais finansējums: 12 132 050 EUR

Projektam piešķirtais ES fondu līdzfinansējums: 10 312 242 EUR

Nacionālais publiskais finansējums: 1 819 808 EUR

Projekta mērķi

Projekta specifiskais atbalsta mērķis ir pilnveidot profesionālās izglītības saturu un saskaņā ar Latvijas kvalifikācijas ietvarstruktūru aktualizēt un izstrādāt profesiju standartus un profesionālās kvalifikācijas prasības, kā arī izstrādāt profesionālās kvalifikācijas eksāmenu saturu, ieviešot izglītības programmu modulāro pieeju un nodrošinot nepieciešamos mācību līdzekļus programmu kvalitatīvai īstenošanai, lai tādā veidā pilnveidotu nozaru kvalifikācijas sistēmu.

Projekta tiešais mērķis ir izstrādāt mainīgajām darba tirgus prasībām atbilstošu profesionālās izglītības saturu un nodrošināt profesionālās izglītības atbilstību Eiropas kvalifikācijas ietvarstruktūrai.

Galvenās darbības

1) Nozaru kvalifikāciju sistēmas pilnveide, veicot nozaru izpēti un pilnveidojot to kvalifikāciju struktūru;

2) Profesiju standartu un profesionālās kvalifikācijas prasību izstrāde, lai nodrošinātu vienoto Eiropas profesionālās izglītības kvalitātes rādītāju ieviešanu un atzīšanu;

3) Profesionālās kvalifikācijas eksāmenu satura un sasniedzamo rezultātu novērtēšanas metodikas izstrāde atbilstoši Latvijas kvalifikācijas ietvarstruktūrai, Eiropas kredītpunktu sistēmai profesionālās izglītības jomā un Eiropas kvalitātes nodrošināšanas pamatprincipu ietvarstruktūrai profesionālajā izglītībā;

4) Modulāro profesionālās izglītības programmu izstrāde un ieviešana, tai skaitā to atbilstības izvērtēšana Latvijas kvalifikācijas ietvarstruktūrai un Eiropas kvalitātes nodrošināšanas pamatprincipu ietvarstruktūrai, atbalstot mūžizglītības un profesionālo kompetenču programmu nodrošināšanu, katrā modulārajā profesionālās izglītības programmā iekļaujot komponentes “iniciatīva un uzņēmējdarbība”, “sabiedrības un cilvēka drošība”, “informācijas un komunikācijas tehnoloģijas”, “sociālās un pilsoniskās prasmes”, “valodas, kultūras izpratne un izpausme” vai integrējot tās profesionālās izglītības saturā;

5) Mācību līdzekļu (tai skaitā digitālo mācību līdzekļu) un metodisko materiālu, kā arī novērtēšanas materiālu un darba vidē balstītas profesionālās izglītības ieviešanai nepieciešamo mācību līdzekļu izstrāde, iegāde un publiskošana un atbilstības Latvijas kvalifikācijas ietvarstruktūrai izvērtēšana, kā arī simulācijas iekārtu (informācijas tehnoloģiju programmas, speciāli aprīkotas iekārtas reālas darbības aizstāšanai, atspoguļojot galvenās īpašības vai uzvedību izvēlētai fiziskai vai abstraktai sistēmai vai procesam) iegāde;

6) Ekspertīzes nodrošināšana profesionālās kvalifikācijas eksāmenu saturam, modulāro profesionālās izglītības programmu izstrādei, iegādāto un izstrādāto mācību līdzekļu (tai skaitā digitālo mācību līdzekļu) saturam un iegādātajām simulācijas iekārtām.

Plānotie rezultāti

1) Pilnveidotas 14 nozaru kvalifikācijas struktūras (Būvniecība, Elektronisko un optisko iekārtu ražošana, Informācijas un komunikācijas tehnoloģija, Enerģētika, Kokrūpniecība, Ķīmiskā rūpniecība un tās saskarnozares, Metālapstrāde, Mašīnbūve un mašīnzinības, Pārtikas rūpniecība, Lauksaimniecība, Poligrāfija un izdevējdarbība, Papīra un papīra izstrādājumu ražošana un datordizains, Tekstilizstrādājumu, apģērbu, ādas un ādas izstrādājumu ražošana, Transports un loģistika, Tūrisms, Skaistumkopšana, Uzņēmējdarbība, finanses, grāmatvedība, administrēšana) un izstrādāta viena jauna nozares kvalifikācijas struktūra Mākslas nozares dizaina un radošo industriju sektoram;

2) izstrādāti 160 profesiju standarti un/vai profesionālās kvalifikācijas prasības;

3) izstrādāts profesionālās kvalifikācijas eksāmenu saturs 210 profesionālajām kvalifikācijām un viena profesionālās kvalifikācijas eksāmenu satura un sasniedzamo rezultātu novērtēšanas metodika;

4) izstrādātas modulārās profesionālās izglītības programmas 184 profesionālajām kvalifikācijām;

5) izstrādāti un/vai iegādāti 80 mācību līdzekļi (tai skaitā simulācijas iekārtas).

Atbalsta mērķa grupa

Izglītības iestāžu izglītojamie, kas mācās profesionālās vidējās izglītības un arodizglītības programmas.

Sadarbības partneri

Latvijas Darba devēju konfederācijā

Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība

Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome

Izglītības kvalitātes valsts dienests

Projekta kontaktpersona

Inga Zeide, Tālr: 64615339 E-pasts: inga.zeide@852.visc.gov.lv

Informācija par projektu:

https://visc.gov.lv/visc/projekti/esf_852.shtml