Dalība Starptautiskajā Skolēnu mācību uzņēmumu festivālā
10. aprīlī mūsu skolas audzēkņi no 1.F un 1.R kursa kopā ar skolotāju Tatjanu Džugleju apmeklēja Junior Achievement Latvia (turpmāk – JA Latvia) organizēto un jau par tradīciju kļuvušo Starptautisko Skolēnu mācību uzņēmumu festivālu (t/c Domina Shopping), kurš ir viens no oficiālajiem JA Europe tīkla pasākumiem. Festivālā piedalījās 99 skolēnu mācību uzņēmumi (turpmāk – SMU) no 14 valstīm – Austrijas, Beļģijas, Dānijas, Igaunijas, Itālijas, Izraēlas, Krievijas, Nīderlandes, Norvēģijas, Somijas, Šveices, Vācijas, Zviedrijas un Latvijas. Mūsu jaunieši iepazinās ar piedāvātajām precēm/pakalpojumiem no ārvalstu SMU, komunicēja angļu valodā un iedvesmojās jaunām idejām. Tā bija lieliska iespēja gūt praktiskās uzņēmējdarbības pieredzi starptautiskā līmenī.
Mūsu jaunieši par dalību festivālā:
Madara Dzenovska (1.R kurss): Dalībniekiem bija ļoti interesantas preces un pakalpojumi. Katrs pie tā bija radoši piedomājis. Bija arī iespēja sarunāties angliski. Man patika.
Rota Līga Šulmeistere (1.R kurss): 10. aprīlī devāmies uz tirdzniecības centru Domina, uz Starptautisko SMU festivālu. SMU jaunieši bija padomājuši par visu – sava stenda noformējumu, preces reklāmu. Katrs šāda veida pasākums dod iespēju iepazīties ar jauniem cilvēkiem un idejām. SMU jaunieši ir spējīgi, vajag tikai darīt! Paldies par iespēju piedalīties šajā pasākumā.
Anete Plūme (1.R kurss): Festivāla laikā redzējām dažādas biznesa idejas, kuras līdz šim pat nebija ienākušas prātā. Katrs dalībnieks bija piestrādājis pie sava SMU stenda, lai piesaistītu pircējus. Un ziniet? Viņiem tas lieliski izdevās, jo pie katra stenda bija vēlme pieiet un aplūkot piedāvāto preču sortimentu.
Miloslava Kirpičņikova un Aleksandra Popova (1.F kurss): Mēs apmeklējām festivālu, un mums viss patika. Mūsu mīļākie uzņēmumi bija Voix, Frisi un mūsu Latvijas uzņēmums no Daugavpils “Burbuļu fabrika”, kas ražo ziepes. Nākamajā gadā mēs labprāt vēl apmeklētu šādu pasākumu.
Renāte Puriņa un Varvara Godunova (1.F kurss): Pasākums bija ļoti iedvesmojošs, jo tas parādīja, ka mēs paši arī varam kaut ko taisīt un pārdot. Pasākums, kaut gan nebija daudz apmeklētāju, viennozīmīgi bija izdevies. Gandrīz visi pasākuma dalībnieki bija jauki un atsaucīgi, kad mēs kaut ko viņiem prasījām. Biznesa idejas bija interesantas un jaunmodīgas. Tās arī lika pievērst uzmanību tādām pasaules problēmām kā pārlieku plastmasas lietošana un ūdens izniekošana.
Informāciju sagatavoja PMPMK vadītāja Tatjana Džugleja